Stichting Begeleide Omgang - Voor kinderen
Demo

Je ouders gaan scheiden

Als je ouders uit elkaar gaan is dat heel verdrietig. Nog erger wordt het als je ouders zoveel ruzie hebben gemaakt dat je niet meer gewoon contact kunt hebben met je vader of met je moeder. De Stichting zou jou dan kunnen helpen. Samen proberen wij er voor te zorgen dat je ouders weer op een rustige manier met elkaar omgaan, zonder ruzie en gedoe. Door de scheiding heb jij al problemen genoeg!

Een medewerker gaat bij jou thuis, gewoon op jouw kamer met jou praten. Je kan dan zeggen wat je wilt. Die medewerker praat ook met je ouders. We maken dan afspraken over contacten. Een medewerker gaat dan met jou mee als je naar je andere ouder gaat. De ouder bij wie jij woont, hoeft zich dan geen zorgen te maken. Het is de bedoeling dat er weer vertrouwen komt. Als alles goed gaat zou er na tien contacten een gewone omgangsregeling moeten kunnen komen, waarmee jij gelukkig bent.

kinderen

Heb jij geen contact meer met je vader en moeder?

Soms hoor je, dat jij en je andere ouder maar moet wachten tot je 12 bent. Ook in zo’n situatie kan de Stichting jou helpen. Als kind heb je niet alleen een stem, als je 12 jaar geworden bent maar ook als je jonger dan 12 jaar bent, heb je al de mogelijkheid om contact op te nemen met de kinderrechter. De Stichting kan jou daarbij helpen. De Stichting kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat er iemand wordt benoemd, die voor jou opkomt. Dat noemen wij een ‘bijzonder curator’. Met jou proberen wij te bereiken, dat je goed contact hebt met je beide ouders.

Samen is beter dan alleen

Je kunt niet alles alleen oplossen. Heb je na de scheiding van je ouders geen contact met je andere ouder? Voel je jezelf niet vrij om tegen je vader of moeder te zeggen, hoe jij het zelf graag zou willen? Bespreek dat met je onderwijzer of mentor op school of met je huisarts. Zij weten ook, wat de Stichting precies doet.

Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen via telefoonnummer 0229-295158. Natuurlijk kun je ook een mailtje sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Met jou bekijken wij dan wat wij samen kunnen gaan doen om het probleem op te lossen.

Onbelemmerd contact

Met beide ouders